top of page

Michelle: “De winkel moet er elke week als nieuw uitzien!”


Mierlo. Het Brabantse dorpje van een paar duizend inwoners is vooral bekend om het illustere Kersenoogstfeest. Maar behalve de zoete vruchten komen buitenstaanders voor nog een andere smaakvolle reden. Namelijk één van de grootste zelfstandige damesmodezaak van Nederland: Lenssen Manders. En daar is Michelle van Sinten (26) als derde generatie in het familiebedrijf maar wat trots op.


Met 150 verschillende merken onder één dak op 1600 m2 is de kans dat je slaagt met een goede kledingaankoop (of meerdere) wel heel groot… Hoe kwam Michelle bij Lenssen Manders terecht?


Perfecte timing

Michelle’s timing was perfect. Na haar afstuderen aan de TMO Fashion Business School stond haar oom - Michiel Lenssen, mede-eigenaar van het familiebedrijf Lenssen Manders - op het punt met pensioen te gaan. Hij zette haar acuut aan het roer van marketing. “Ik ben heel dankbaar dat ik die vrijheid en verantwoordelijkheid op zo’n jonge leeftijd heb gekregen. Een beetje eng, maar gelukkig mag ik mijn oom altijd bellen met vragen. Dat stelt me gerust. Ik heb ook veel geleerd van de trainingen die we met het team volgen. Over klantvriendelijkheid, maar ook over mezelf. Denk aan CUBE-retail-opleidingen. Op coaching-vlak zou ik ook nog wel wat bijgeschoold willen worden. Hoe je mensen aanstuurt, dat soort dingen.”


Als nieuw

Het is logisch dat Michelle haar leidinggevende skills wil bijspijkeren, want behalve marketing ontfermt ze zich tegenwoordig zelfs over het management (samen met haar moeder, nicht en neef), de inkoop en de styling van de winkel. “Het moet er hier elke week uitzien alsof er allemaal nieuwe collecties binnen zijn gekomen. Met nieuwe setjes en indelingen op de tafels en paspoppen. Zo krijgt de vaste klant toch weer een nieuwe ervaring.”


Inkoop het leukst

“De inkoop vind ik toch wel het leukste van alles wat ik doe. Het is een soort ontdekkingsreis langs nieuwe merken, trends en collecties. Soms ben je op zoek naar een populair item, soms juist weer naar iets bijzonders dat misschien niet direct zal aanslaan, maar wel de uitstraling van de winkel naar een hoger niveau tilt… Je moet het aanvoelen.”


Passie

Aan passie voor het modevak ontbreekt het absoluut niet bij Michelle. “Ik ben 24/7 met mode bezig. Als ik op straat loop of televisiekijk, spot ik de verschillende trends en merken. Het liefst breng ik mijn passie over op de klanten. Zo inspireer ik ze met het geven van trendpresentaties en presenteer ik modeshows!”


On the catwalk

Modeshows? Michelle: “Klopt! Aan de start van elk nieuw seizoen geef ik een modepresentatie aan het personeel, zodat zij goed op de hoogte zijn van de laatste trends, met beeldmateriaal van de modebeurzen. Deze presentatie dient ter inspiratie van de inkoop. Ik geef ook dezelfde presentatie tijdens een koopavond voor klanten die dat leuk vinden. Tevens organiseer ik per seizoen een modeshow. Dit wordt ook live gestreamd op Facebook. Zo zijn we altijd in ‘’beweging"’’.

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


bottom of page